Monday, September 7, 2015

Työssäoppiminen 1.05-6.06.2015


Päätin että teen sen 2 erilaisella paikalla, toinen oli kotoa lähellä (matka kesti 10 min), ja toinen ihan keskustassa Stockmanin vastapäätä. 

Sain erilaisia kokemuksia :)


Molemmissa paikassa omistajat ovat yrittäjiä. Toisella yritys toimii 12 vuotta, toisella vain 4vuotta. Hoitola tilaat on erilaisetkin :) Toisilla on 4 huoneen toimisto, missä on kasvohoidolle ja vartalohoidolle tarkoitettu tila; erikseen on huone käsi, jalkahoidolle ja ehostuksenkin, sen lisäksi on solarium huone ja vastaanottohuone, missä sijaitsee meikki ja erilainen tuotteen myytävä piste (kuvat liittena)




Opimis aikana olen tehnyt ja olin läsnä erilaisissa hoidossa:
käsihoitokestolakkaus, jalkahoito, karvanpoisto vahalla, sokerointikin, ripsien ja kulmien värjäys.
Tietenkin olin siivonnut paikkoja (kuuluu työprosessin).
Puhuimme omistajan kanssa yritys hommistakin, miten se toimii ja mitä pitää osata että se toimii hyvin ja asiakkaita saada.

Toukokuussa oli aika vähän asiakkaita, mutta yritin päästä tekemään kaikellaista.



Toinen paikka oli ihan Tampereen keskustassa, yksi huone jossa mahtui kaikki koneet, hoitotuoli, myyntti hyllytkin; pesu tilaat oli erikseen.





Oppimis aikana olen tehnyt ja olin läsnä erilaisissa hoidossa:
käsihoitokestolakkaus, jalkahoito, karvanpoisto vahalla, sokerointikin, ripsien ja kulmien värjäys.
Olen tehnyt timanttihionta, ultraanipuhdistuksenkin :)

Minulla olikin mahdollisuus kokeilla valoimpulssikonettakin.
Opin tässä paikka aika paljon uuta asioita, pääsin tekemään melkein kaikken; hoitolan kosmetologi antoi paljon hyödöllistä vinkeitä ja opastannut erityisesti hyvin :) Asiakkaita oli ystävällisia ja suostuivat että minä teen hoitoa itse(pää kosmetologin opastuksena).
Sain todella hyvän vaikutuksen tästä paikkasta ja tutustuin toiseen yrittäjienkin (ne työskentevät samassa kerroksessa, mutta eri huonesessa).
Mielelläni tulen uudestan tähän hoitolaan :)






No comments:

Post a Comment